20 listopada 2015

Azzedine Alaïa

Niektórzy powiedzieliby, że jestem w sprzeczności z kalendarzem  – mówi – Tak naprawdę, mogę zacząć suknię czy marynarkę w pewnym momencie i mieć poczucie, że skończę ją za dziesięć lat, na przekór sezonowym rytmom.

KREATOR MODY

 

Świat Azzedine Alaïa to ubrania, które nigdy nie wyjdą z mody, o nienagannym kroju, jednocześnie klasycznym i śmiałym: w jego obcisłych czy wirujących sukienkach, dopasowanych kostiumach, laserowo ciętych gorsetach, grając zamkami, skórą i muślinami, uzewnętrznia on swój talent z mistrzowską wirtuozerią. Podkreślając biust, talię, biodra, Alaïa narysował na nowo kobiece ciało, odkrywając moc zmysłowych kształtów i dając kobiecie nowy status: bogini nowoczesnych czasów. Alaïa nigdy nie pasował do wzorców i nie stosował się do rytmów i terminarzy świata haute couture. Podążał wyczerpującą ścieżką, samotnie, bez kompromisów, zachowując bardzo unikalny związek z czasem.

 

Jego styl został połączony z pięknem absolutnym. Poprzez top modelki, Naomi Campbell, Stephanie Seymour, Lindę Evangelistę czy Iman, udało się stworzyć ucieleśnienie kobiety Alaïa: aktywnej, modnej, kobiecej, radosnej, pewnej siebie, grającej swoim ciałem i ubraniami niby wyjątkowymi narzędziami.

 

ATELIER

 

Od lat miejsce, gdzie odbywają się pokazy mody Alaïa łączy w sobie atelier, mieszkanie, butik, hotel i nawet galerię sztuki. Tam setka zaznajomionych ludzi – asystentów, kolegów, przyjaciół, współpracowników i klientów – krząta się w dobrym nastroju wokół Azzedina Alaïa, niczym w prawdziwej wieży Babel, łączącej ludzi w każdym wieku i z każdej kultury. Jednak najważniejszym pomieszczeniem jest kuchnia, prawdziwe serca jego społeczności gdzie, jako codzienny rytuał, zespół Alaïi zbiera się na lunch wokół dużego kwadratowego szklanego stołu otoczonego białymi krzesłami, na parterze jego domu-fabryki. Pan Alaïa sadza honorowych gości na szczycie stołu, po jego prawicy i przedstawia wszystkich po kolei, opowiadając o jego zadaniach. Spotkania te są krótkie i wszyscy szybko wracają do swoich codziennych zadań.

 

ZAPACH

 

Woda perfumowana Alaïa Paris to zaproszenie do zaczarowanego świata Azzedine Alaïa. Twórczyni zapachu, młoda kreatorka zapachów Marie Salamagne, przyznaje, że: Akord zamówiony przez Monsieur Alaïa to prawdziwy oryginał. Nie ma nic wspólnego z aktualną ofertą zapachową. Jego wybór chłodnych i zaskakujących akordów, jego decyzja aby zaoferować szok, zapachową niespodziankę sprawia, że Alaïa niezmiennie pozostaje sobą. Zdecydowanie nowoczesna piramida zapachowa jego wody perfumowanej, ostatecznie definiuje się jako wrażenie świeżości.

 

 zapach

Piramida zapachowa

Doznanie świeżości: zwiewne nuty i różowy pieprz.

Doznanie kwiatowe: frezja i peonia.

Doznanie nagiej skóry: nuty zwierzęce i piżmo.

 

 

Linia zapachowa Alaïa Paris to woda perfumowana w trzech pojemnościach 30ml, 50ml oraz 100ml, a także perfumowane mleczko do ciała 200ml i perfumowany żel pod prysznic 200ml. Jednak marka oferuje jeszcze jeden wyjątkowy produkt, wodę perfumowaną o pojemności 1000ml. Jest to flakon z serii limitowanej, jeden z zaledwie 300 numerowanych flakonów dostępnych na całym świecie. Ten, który jest dostępny w Polsce posiada numer 105. To jakby mieć fragment świata Alaïa w zasięgu ręki.     

 

FLAKON

 

Designer Martin Szekely pragnął, aby flakon stał się fetyszowym przedmiotem dedykowanym kobietom. Stworzył postać ciężkiego, drogocennego, półprzezroczystego czarnego szkła – w pół drogi między meteorytem, a wypolerowanym kamykiem, które uwielbia. Przód i tył ozdobiony jest wycinanym laserowo symbolicznym wzorem Alaïa, który po raz pierwszy pojawił się na skórzanym gorsecie w latach 90-tych. Korek to hołd dla mistrzostwa Alaïi – szpulka złotych nici wykonana z zamaku i różowego złota. Delikatnie zaakcentowane czernią opakowanie zewnętrzne ma odcień Alaïa nude – nasycony różowy beż przywodzący na myśl skórę. Jeden z najważniejszych kolorów projektanta, jego talizman i obsesja.

 

MODELKA

 

W jej perłowej i wirującej sukni …

Nawet jeśli ona idzie, można przysiąc,  że to taniec.

 kreator + modelka

Główną bohaterką zdjęcia reklamowego, Azzedine Alaïa uczynił swoją mityczną sukienkę, tak zwaną sukienkę houpette, z puszystej wiskozy oraz specjalnych pasków przypominających plastry. Pochodzi ona z wiosenno-letniej kolekcji z 1994 roku. Sukienka ta jest echem pierwszych szat z pasami, inspirowanych egipskimi mumiami, które powstały już w połowie lat osiemdziesiątych. Poziome i ukośne czarne pasy podkreślają kontur bioder, ujawniają smukłość talii, przemieniając kobietę w boginię. Ta suknia jest jakby poematem napisanym dla niej, poematem o złocie i kruczoczarnej czerni. Twarzą tej reklamy jest Guinevere van Seenus, top modelka urodzona w Bostonie. To właśnie jej gotyckie, zachwycające i lekko androgyniczne piękno uwiecznione zostało na zdjęciach z reklamy perfum Alaïa Paris.


artykuły redagowane przez

Wszystkie artykuły na ten temat Trendy, TRENDY

komentarze

* obowiązkowe