11 grudnia 2015

Śladem kobiecości – La vie est belle!

La vie est belle czyli życie jest piękne! To właśnie ta najprostsza filozofia przyświecała twórcom marki Lancôme przy tworzeniu najnowszego zapachu damskiego. Spełnienie, samorealizacja, wyzwolenie – La Vie Est Belle to symbol współczesnej, szczęśliwej i wolnej kobiety. Flakon swój kształt zawdzięcza projektowi z 1949 roku kiedy Lancôme stworzyło flakon Le souriere de cristal nazwany Kryształowym uśmiechem. Szara wstążeczka z organzy, która zdobi szyjkę perfum ma symbolizować kobiecą wolność.

Na przestrzeni ostatniego półwiecza tożsamość kobiet uległa głębokim przemianom. Tej zmiany dokonały same kobiety, pokonując z każdym dziesięcioleciem kolejne, spektakularne etapy w walce o równouprawnienie.

Epoka kobiet wyzwolonych

Feminizm, wolność, wyzwolenie: w latach siedemdziesiątych „gospodynie domowe” buntują się, zrywając z siebie społeczne jarzmo. W męskim garniturze lub tunice w kwiatki, w wersji rockowej lub hippisowskiej, rewolucjonizują utarte kanony i walczą o swoje prawa. Z rozmachem przekraczają próg świata o smaku raju, sięgając po zakazane.

Na podbój władzy

Lata 80. to dążenie do równego traktowania. Ich nadrzędnym celem staje się zdobycie władzy sprawowanej na oczach świata. Żelazne damy i „pracujące dziewczyny” przejmują stery, nie cofając się przed wyzwaniami. W modzie obowiązują szerokie ramiona z poduszkami XXL, masywna biżuteria, przyprawiające o zawrót głowy obcasy. Helmut Newton utrwala na fotograficznym papierze nowe amazonki o wojowniczej zmysłowości.

Minimalizm jako znak tożsamości

Lata 90. stają się epoką poszukiwania tożsamości: nacechowaną genderowym pomieszaniem pojęć i utratą wyznaczników. Sylwetka zaciera się, formy ulegają deformacji, nie ma już wyróżniających kanonów, jednostka wtapia się w pokolenie. Kolory pojawiają się i znikają, pozostaje tylko czerń i biel.

Początek nowej ery

Zapowiada się przełom, ponieważ kobiety dalej szukają. Wcielają się w role: matek, żon, kreatorek, kochanek. Pełnią role, w których trudno byłoby sobie je wyobrazić.

julia roberts

Julia Roberts uosobienie szczęśliwej kobiecości

Chociaż piękno z duszą jest z założenia niemożliwe do zdefiniowania, Julia Roberts mogłaby zostać uznana za jego najwierniejsze wcielenie i najbardziej oczywistą ambasadorkę. Julia Roberts spełnia to zadanie prawie bezwiednie, na swój sposób, lekko, zmysłowo i wspaniałomyślnie. Kolejno wciela się we wszystkie kobiety w różnych rolach, w których gra. Wspólna płaszczyzna nietypowej drogi życiowej jest szczerość, a także zaangażowanie, wolność wyboru, odrzucenie z góry wytyczonej kariery. Ta nieuchwytna aura, wewnętrzny wdzięk, nieustanny świetlisty blask, które zapewniają Julii Roberts miejsce w panteonie gwiazd kina. Od dwóch lat Julia Roberts udziela marce Lancôme swego niepowtarzalnego, promiennego blasku. Obecnie wkracza do nowego świata: świata zapachów. La vie est belle: udowadnia światu jej unikalną i oszałamiającą droga życiową, a wtóruje jej nowy zapach Lancôme. Na obraz każdej z granych przez niż postaci życie jest różnorodne, zmienne, pełne niespodzianek i nieprzewidywalne. Któż lepiej od tej promiennej osobowości mógłby przemienić obietnice bycia sobą i wyboru własnego życia w stan faktyczny i deklaracje szczęścia?

lancome

 La Vie est Belle

 TYP ZAPACHU: szyprowo – kwiatowy

NUTY GŁOWY: magnolia i migdał

 NUTY SERCA: irys, białe kwiaty i paczula

 NUTY BAZY: deser spun sugar, pralina, fasolka tonka i wanilia

 OPIS ZAPACHU: Lżejsza wersja ukochanego zapachu kobiet na całym świecie.

W jego składzie znalazł się niezwykle kobiecy irys, który rozwija się w tym zapachu w unikalny sposób.

 WRAŻENIA: świetlisty, apetyczny, miękki, radosny, iskrzący


artykuły redagowane przez

Wszystkie artykuły na ten temat CIEKAWOSTKI

komentarze

* obowiązkowe